Thiland تایلند

Thiland تایلند

تایلند را بیشتر بشناسیم
Thiland تایلند

Thiland تایلند

تایلند را بیشتر بشناسیم

ایرانیان بیشتر به کجا سفر می کنند + عکس

 ایرانیان بیشتر به کجا سفر می کنند + عکس

سفر، از جمله ضروریات زندگی هر انسانی است و بهترین راه حل برای دور شدن از استرس ها و فشارهای کاری روزانه است و چه فرصتی بهتر از تعطیلات سال نو برای نو شدن، تازه شدن و پخته شدن.

به گزارش بانکی دات آی آر، بسیاری از هموطنانی که از تمکن مالی بهتری برخوردارند، ترجیح می دهند تعطیلات خود را در کشورهای دیگر بگذرانند و از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

در مجموعه گزارش هایی که پیش روی شماست، سعی می کنیم شما را با دیدنی های شهرها  و کشورهایی که بیشترین مهمانان ایرانی را می پذیرند، آشنا کنیم.

اینبار سفری داریم به یکی از کشورهای محبوب ایرانیان در جنوب شرق آسیا، یعنی تایلند:

1. باغ رز بانکوک

باغ رز در 32 کیلومتری غرب بانکوک واقع شده است و توسط دریاچه ای زیبا احاطه شده است. در این باغ نمایش های جذابی همچون رقص محلی تایلندی، بوکس تایلندی، شمشیربازی و شوی فیل ها اجرا می شود.

مساحت رز گاردن حدود 750 کیلومتر مربع بوده و در آن صنایع دستی سنتی کشور تایلند نیز برای گردشگران به نمایش گذاشته شده اند.





 


 

2. بازار روی آب بانکوک


در 80 کیلومتری جنوب غربی بانکوک بازار روی آب این شهر قرار گرفته است که در آن مردم محلی، میوه و سبزیجات خود را در قایق های کوچک می فروشند.

این بازار همیشه مملو از فروشندگان و خریدارانی است که بر روی کانال شهر بانکوک در حال خرید و فروش محصولات گیاهی و سبزی و غذاهای محلی هستند.

این کانال آب که در سال 1868 به دستور پادشاه رامای چهارم برای سهولت در سفرهای آبی بین شهری ساخته شده است، محلی بسیار جذاب برای گردشگران است و آنها می توانند با کرایه قایق از این مکان کم نظیر دیدن کنند.

 

3. دریم ورلد بانکوک

شهربازی بانکوک با انواع بازی ها و سرگرمی های متعدد، ساعت های شادی را برای کودکان فراهم می کند.

شهر برفی، تنگه باریک، اتومبیل عتیقه، گردباد، فرش پرنده، پیست اتومبیل رانی و بسیاری بازی های هیجان انگیز دیگر، سرزمین رویایی را به یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگران تبدیل کرده است. رویاهای کودکان در سرزمین رویاها، به حقیقت می پیوندد.

4.    مزرعه تمساح ها در بانکوک

در 25 کیلومتری جنوب بانکوک، بزرگترین مرکز پرورش و نگهداری کروکودیل در جهان قرار دارد که بیش از 30 هزار  تمساح را در خود جای داده است. در این مرکز که دارای گونه های مختلف تمساح آبهای شور، آمریکای جنوبی و رود نیل است، همه روزه نمایش های متنوعی از این جانوران به همراه سایر جاذبه های حیات وحش برای بازدیدکنندگاه اجرا میشود که محبوب ترین انها فیل سواری است.

تمساح های این مرکز که بیش از 30 سال است در محوطه ای وسیع و کاملاً امن نگهداری میشوند، در اندازه های مختلف از چند سانت تا 6 متر وجود دارندو محل پرورش این تمساح ها در سال 1950 به منظور حفظ و تغذیه این حیوان که در معرض انقراض قرار داشت ایجاد شد و در سالیان بعد به مکانی برای استفاده از گوشت و پوست این خزندگان تغییر یافت.

اکنون در این محل محصولاتی ساخته شده از چرم یا پوست تمساح از قبیل کیف و کفش عرضه می شود.

 

5. آکواریوم پاتایا

آکواریوم دیدنی پاتایا در بخش جنوبی پاتایا واقع شده است که مجموعه بی نظیری از جهان زیر آب را به نمایش گذاشته است.

در این آکواریوم بزرگ بیش از 4000 گونه از آبزیان و حیوانات گوناگون نکهداری می شوند و برای گردشگران پاتایا همواره مکانی جذاب و دیدنی تلقی می گردد.

 

6. مینی سیام پاتایا

مجموعه ای از ماکت آثار باستانی جهان و تایلند در مینی سیام شهر پاتایا برای گردشگران تایلند گردآورده شده است.

این آثار که به دست هنرمندان تایلندی ساخته شده اند، شامل بناهایی چون برج ایفل، کاخ کرملین، کاخ الیزه، برج پیزا، طاق نصرت، کاخ پادشاهی تایلند و هم چنین تخت جمشید می شوند.

 

7. جزیره مرجان

یکی از مهم ترین جاذبه های پاتایا سفری یک روزه به جزیره مرجان است. این جزیره که با شهر ساحلی پاتایا حدود 7 کیلومتر فاصله دارد دارای سواحل شنی سفید است و هر روز صبح لنج هایی به طرف آن حرکت کرده و بعد از ظهر باز می گردند.

طی این مسیر با لنج 45 دقیقه و با قایق موتوری 15 دقیقه است. محیط این جزیره بسیار آرام و سواحل آن بسیار زیبا و آب های آن دارای مرجان های بی نظیری است.

گرشگران در این جزیره می توانند با قایق های کف شیشه ای به تماشای این مرجان ها بروند. در این جا امکان شنا، غواصی، حمام آفتاب، ورزش های آبی مثل اسکی روی آب و موج سواری برای همه وجود دارد و رستوران آن نیز غذاهای لذیذ دریایی دارد.

 

8. پارک آبی پاتایا

پارک آبی پاتایا با انواع تفریحات آبی در جنوب این شهر ساحلی واقع شده است. برج ساحلی پارک پاتایا با ارتفاع 240 متر دارای یک رستوران گردان است که شما می توانید چشم انداز پاتایا را از آن ارتفاع به خوبی مشاهده کنید. در این مکان خانه های ویلایی زیبایی نیز موجود می باشد.


9. قایق سواری در تنداب در پوکت

قایق سواری در تنداب از محبوب ترین و معروف ترین سرگرمی هایی است که در پوکت وجود دارد. گردشگران هنگامی که با قایق بادی مسیری ۴ کیلومتری را از میان جنگل طی می کنند، یکی از پر ماجراترین ساعت ها را سپری خواهند کرد.

بهترین زمان برای این کار در فصل باران یعنی از ژوئن تا نوامبر است.

 

10. فیل سواری در جزیره پوکت

علاقه مندان به فیل سواری، در جزیره پوکت نوعی متفاوت از سواری را بر روی این حیوان عظیم الجثه در جنگل تجربه می کنند.

این سواری یکی از پر طرفدارترین فعالیت هایی است که گردشگران انجام می دهند زیرا در هنگام سواری آرام خود، از زیبایی های طبیعت بکر نیز در طول راه لذت می برند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.